Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chceš na bhůdků, gádžo?!

Šli jsme uličkami jednoho středočeského maloměsta. Ruku v ruce jsme s mužem procházeli po dlažebních kostkách vedle kamenné historické zdi a užívali si jarního odpoledne.

Můj muž dobře věděl, jak chorobnou hrůzu vlastním vůči druhu Vespa Crabro. Vznešené toť latinské označení něčeho tak neskutečně děsuplného jako je sršeň obecná. Už to české slovo - sršeň - ve mně tehdy vyvolávalo pocity blízké hysterii až do té míry, že když v té době v televizi hovořil mluvčí ministerstva zdravotnictví, musela jsem při jeho oslovení setřást zmrazky ze zad.

Takže si tak mírumilovně korzujeme podél polozbořených historických hradeb, společně s ostatními turisty a rezidenty. Na konci uličky, několik desítek metrů před námi, stojí romská skupinka mladistvých v živém hovoru, gestikulací a smíchem doprovázeném.

V tu chvíli uzřím, že ze zdi berounského opevnění mezi námi a veselou partičkou vylétají rytmicky zmíněné vespy. Údy tuhnou. Bulvy se valí. Neschopna pohybu fixuji zrakem ústí do sršního hnízda a dlaně perspirují...

Manžel zaznamenal moje šokové příznaky. Rozhlédl se, upřel oči směrem, kudy výrám, a velice správně je též vyhodnotil. Bohužel mezi manželovy atributy patří i poměrně hlasitá mluva. Mluva, která zpravidla předchází přemýšlení.

Zastavil se tudíž vedle mě, obhlédl vchod do vespí nory a nahlas pronesl na celou uličku: "Tyvole sou to...? To sou fakt voni!" Romská skupinka, která ze svého směru pochopitelně netušila, kam hledíme, zpozorněla a zmlkla. "Ježiš fuj... fakt to jsou voni, voni tady maj asi hnízdo!" mečel manžel solidárně a stále zíral směrem sršni/cikáni. Poslední jmenovaní se počali tvářit nesympaticky.

"Tak tudy teda NEJDU, kolem nich nejdem, neboj se, to radši vobejdem!!!" hulákal muž a snažil se mě trháním paží rozpohybovat.

K mému zděšení z hmyzu se přidala hrůza ze ztichlé skupinky. "Mlč, oni si myslej, že to je na ně..." syčím směrem k mužovu uchu, leč marně.

"Fuj, ještě žes mě na ně upozornila, pudeme jinudy!" končil ale už svůj decibelový výstup on a táhl mě pryč.

Než jsme zahnuli do postranní uličky, zaslechla jsem ještě jednoho z mladíků jak podrážděně volá za námi: "Heeeej chceš na bhůdků?!!"

 

Autor: Michaela Moulisová | pátek 27.3.2015 15:58 | karma článku: 28,11 | přečteno: 1871x
  • Další články autora

Michaela Moulisová

Malý vánoční zázrak

Dostali jsme v zaměstnání krásný vánoční dárek v obrovské dárkové tašce s vánočním motivem. Dva dny před Štědrým dnem putuji z práce domů a taška, už prázdná, jede se mnou.

4.1.2016 v 13:06 | Karma: 19,46 | Přečteno: 574x | Ostatní

Michaela Moulisová

Nech ten prezevativ! Až po obědě!

Stále jsem neuvykla tomu, že dětská mysl nechápe nálepky jako "nevhodné pronést nahlas" nebo "tato věc / část těla se před cizími neukazuje".

7.7.2015 v 9:36 | Karma: 15,96 | Přečteno: 997x | Ostatní

Michaela Moulisová

"Ahoj Kájo, ahoj! Já ťa znám! Ty mňa neznáš?! No to je jedno, poď, napijem sa!"

Bezpochyby nejsem jediná, komu se něco podobného již přihodilo. Potkáte na ulici osobu, kterou bezpečně znáte, ale za nic na světě si nemůžete vzpomenout, odkud.

2.7.2015 v 19:59 | Karma: 10,87 | Přečteno: 663x | Ostatní

Michaela Moulisová

Moje maminka pije...

První měsíce života svojí dcery jsem prožívala v tetelení, kdy už holčička začne mluvit. Dialog ulehčí spoustu věcí - kupříkladu komunikaci. Včera mi došlo, že taková výhra její nabytá dovednost zase není.

25.6.2015 v 12:11 | Karma: 22,69 | Přečteno: 1260x | Ostatní

Michaela Moulisová

Jak vkusně upozornit ženu na čouhající spodní prádlo

Seděly jsme v autobuse. Já a moje dcera. Osazenstvo vozu se zatím nikterak nelišilo od běžné sestavy - mladý pár, několik důchodců, bezdomovec. Na jedné zastávce ovšem do prostředních dveří nastoupila žena, narozena zhruba v době,

23.3.2015 v 12:37 | Karma: 30,98 | Přečteno: 2574x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1278x
Žena nadprůměrné výšky, váhy a temperamentu.

Nepíši o politice, nechci vyvolávat plamenné diskuze a vířit kontroverzní témata. Potkávají mě drobnosti, které mě mnohdy pobaví a ventiluji je ve snaze třeba pobavit i ostatní. Smíchu je nám, a to zejména v dnešní době, zapotřebí nejvíce.

Seznam rubrik